Posted by: bogpan | септември 28, 2009

Експеримент

Това е част от резултат от експеримент, условията за който може да видите

тук.  http://glosi.bgland.net/forum/index.php?topic=4041.0

В. Дишев в едно изказване маркира странностите на жребия. Мисля, че с

„ моя „ случай странностите продължиха, особено като се разбра, кой е авторът на оригинала.

Разбира се, нямам намерение ( и не ми е работа) да оценявам качеството, на

това което ще прочетете, но не мога да си спестя личното заключение:

– няма думи-клишета, но определено има клиширана употреба на думите.

– подходът в курсовете за „ творческо писане” е недостатъчен, ако само

се ограничи до забраната на „ думите-клишета”

лице, умора, град, пеперуда, дърво

***

Поваля ме,

умора

от дългите превъплъщения

тъй странни за човека.

Сега е,

мощното усещане

на кроткото дърво

сред езера.

И светлинки.

И дългото лице

със мека пеперуда.

И град.

Все тъй високо.

ЗАВРЪЩАНЕ ОТ РАЗХОДКА

Разкъсан съм от небесата в този град,

от улиците му, напомнящи змия,

и там, където всичко се превръща на кристал,

там ще оставя да порасне моята коса.

Като нямото дърво с отсечените клони,

като детето с бледен лик, подобен на яйце.

Като вопъла сподавен на разбитото лице

И зад стъпките ми сухи – тези парцаливи локви.

Като обръча на безграничната умора

и удавената пеперуда на мастилницата ми сега.

И всеки ден с лицето си различно сблъсквам се

отново.

Разкъсан съм от небесата в този град!

(из стихосбирката „Поетът в Ню Йорк“, 1930)

Responses

  1. Един много добър Божидар! Що не напишеш още такива?

  2. Понякога се напасват състоянията и изискванията, Петя. Понякога.

  3. Не ме учудва тази „случайност“ на жребия, и все пак…
    За неразбралите – автор на „завръщане от разходка“ е Федерико Гарсия Лорка.

  4. Благодаря, Ваня за това ..и все пак…. На мен ми е крайно неудобно всякакво сравнение или намек за…
    Благодаря ти!

  5. А в този експеримент беше ли ти известно откъде са извадени думите? Само думите ли получи или целия текст? Това е интересно, за да се разбере дали е било възможно да си повлиян от друг текст. Защото думите, сами по себе си, са така побрани, че може да са от всякакъв текст. Тоест те не носят нищо специфично лоркино. 🙂 Едва на ниво фрази можем да си говорим за някаква разпознаваемост.

    Всичкото това си го пиша по повод на екперимента, а не по повод на стиха ти, Гаргароне. 🙂 Стихът е по мое усещане за 6+

  6. И аз съм любопитен.
    И с оценката съм напълно съгласен…

  7. Г-н Графе, благодаря за съгласието и извинявам се за пропуска от моя страна за 1-ви октомври ( не е съм забравил), но все пак обръщам внимание, че има линк в тази публикация, където Организаторите са обяснили условията на есксперимента. С две думи – никой нямаше представа за оригиналния текст, от който са взети „думите-клишета“. А така се получи…

  8. Ахаааааа, наистина интересно!

    А гледай сега 2-та част на експеримента. Взимам 5те думи и изнамирам текстове, в които те присъстват. 🙂 Другото няма да ти го кажа, щото и ти не ми отговори съвсем. 😛

    Grafe, специални поздрави! Приятно ми е да се засичаме тук-там из блоговете на приятели.

  9. Е, не че не искам да ти отговоря, но все си мисля , че утре е 4-ти октомври и си пазя и поздравите и целувките!!!)))))))))


Вашият коментар

Категории

