Posted by: bogpan | ноември 28, 2008

Писмо

Пиша ти писмо.
То е объркано. Като мен.
Сигурно си виждала Персеидите.
Над морето.
Така е и с думите,
които ти пиша или съм писал.
Не помня.
И все са други.
Не тези, които бих искал да кажа.
Или съм казал?
Не помня.
Изоставил съм , мисълта
като пътник, който върви
към пристанище.
Корабите от там тръгват.
Все по-далече.
По-далече…
Дано да те виждам,
как вървиш по-малките калдъръмени улички,
по които не съм минавал,
за да те срещна и да ти кажа,
че любовта е една.
Не помня, дали ти го казах.
Всъщност, не знам дали от там
се минава, за някъде.
Не знам, дали си виждала
Персеидите и морето.
Не помня.
Пиша ли нещо друго,
освен едно –
една.
Не помня.

1003779b43

Responses

  1. Има един немски поет, Петя сигурно знае… от когото си много далече, но сетивната ми асоциация е същата… Ерих Фрид… а може и да си по-близо, отколкото мисля, но не смея да превеждам, да не счупя нещо…

  2. Я, Яна, наистина, вярно. Как не ми е хрумвало, но наистина е така. Аз съм му казвала на Божидар, че неговите стихове звучат много „немски“. Или поне някак много близки по разбиране е емоция. И си мислех, че е заради Пол Целан, но си много права. Ето, виж това:

    http://www.erichfried.de/

    (сигурно го знаеш, де :))

  3. Честно да си кажа си глънах езика. Яна, мълчи, мълчи пък ме застреля с нещо невероятно. И сега
    четейки Фрид ( има преводи на В.Константинов в
    Литернет се питам “ как си успял да проспиш?“
    Има някаква близост, може би не съвсем в стилистиката, но в настройката ( от публикуваните) и в ритъма. Особена чувствителност, която някак си ми влиза веднага под кожата. Някакво обяснение е може би “ немското“ ми обкръжение като дете, но има моменти, които не мога да обясня. Всъщност за Петя пояснение един много любим също автор ми е Рилке.А влияния …е, нека да бъдат такива, ако се налага нещо с нещо да се сравнява. Но само вижте това на Фрид

    „Това е безумие
    казва разумът
    Това е, каквото е
    казва любовта“

    Та така. Това е, каквото е!

  4. Es ist, was es ist, sagt die Liebe… и се вижда с невъоръжено око 🙂


Вашият коментар

Категории

